Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
vleka čolna

Kaj je potrebno vedeti za vleko plovila na kopnem?

Datum: četrtek, 16. marec, 2017

Večina lastnikov plovil se vsaj 2-krat letno sreča s problemom, kako spraviti motorni čoln ali jadrnico po kopnem do morja in nazaj. Mnogi med njimi izberejo profesionalne prevoznike. Vsi ostali, ki pripnejo prikolico s plovilom na svoje vozilo, pa naj bodo pri tem izjemno previdni in naj se držijo napotkov.

Zakonske zahteve

Na začetku si velja ogledati zakonodajo, ki deli vleko prikolic na posamezne razrede.

a) Prikolice, ki jih lahko vlečemo z vozniškim dovoljenjem B kategorije, nimajo prednje osi, ne presegajo skupaj s tovorom 750 kilogramov in morajo biti homologirane, opredeljuje Zakon o varnosti cestnega prometa kot polpriklopnike oziroma lahke priklopnike. Takšne prikolice ni potrebno registrirati.

b) V primerih, ko masa vlečnega vozila in priklopnika presegata 3500 kilogramov (večji priklopniki), pa mora imeti voznik vozniško dovoljenje kategorij B in E. Enako velja v primerih, ko največja dovoljena masa priklopnika presega maso vlečnega vozila.

V prvem razredu gre za lahke priklopnike, ki večinoma nimajo lastnega zavornega sistema in morajo biti v prometu označeni z enako registrsko številko kot vlečno vozilo.

Večji priklopniki imajo svojo registrsko številko in morajo vsako leto opraviti tehnični pregled. Pri tem je lahko priklopno vozilo dolgo največ 12 metrov, skupna dolžina osebnega vozila in priklopnika pa ne sme presegati 18 metrov. Širina priklopnika je skupaj s tovorom omejena na 2,55 metra. Zakon predvideva še, da mora biti vozilo, ki vleče širši priklopnik od širine vozila, opremljeno z dvema dodatnima ogledaloma. Slednji morata segati prek širine priklopnika.

Največja dovoljena hitrost avtomobila s priklopnikom je v naselju omejena na 50 km/h (kjer ni drugače označeno), izven naselja pa na 80 km/h. Slednje velja tudi na avtocesti.

Obremenitve vlečnega vozila

Proizvajalci avtomobilov v tehničnih podatkih avtomobila navajajo največjo dovoljeno maso vlečnega vozila brez zavor oziroma z zavorami. Pri tem upoštevajo zmogljivosti vozila za premagovanje vzponov in zaviranja. Tovarniški podatki o največji dovoljeni masi pa so večinoma nižji od omejitev, ki jih določa zakonodaja. To pomeni, da priklopnika, ki tehta npr. 700 kilogramov, ne moremo vleči z vsakim vozilom.

Praktični napotki za vleko

Med vleko prikolice s plovilom moramo upoštevati, da se zmogljivost in vozne lastnosti vozila, ko nanj priklopimo priklopnik, bistveno spremenijo.

Zavorna pot je daljša in pospeški so manjši; zato naj bo varnostna razdalja temu primerno daljša in prehitevanja bolj premišljena. Posebno pozornosti je treba nameniti vodenju prikolice in jo med vleko spremljati v ogledalih. Doslednost pri tem je ključna pri vleki prikolic, ki so širše od vlečnega vozila. Vsaka sprememba smeri naj bo zato premišljena in vsaj delno podobna spremembam smeri pri tovornjakih.  
Povsem se velja odpovedati ostremu zavijanju, kjer zapelje prikolica med obračanjem v levo preveč na drugi vozni pas in med zavijanjem v desno na pločnik, na cestni rob oziroma v najslabšem primeru v obcestni kanal. Nekaj vaje na parkiriščih in prometno manj obremenjenih cestah vsekakor ne škodi.  
Pozornost velja nameniti vplivu vetra, še posebej pri bočnemu vetru. Vpliv vetra je lahko precejšnji predvsem pri prikolicah z daljšimi in višjimi plovili, ki imajo zajetnejše stranske površine. Prav tako se pri vleki pozna dodaten upor razmeroma velike čelne površine. Vlečno vozilo naj bo zato opremljeno z dovolj močnim motorjem. Voznik pa naj priganja motor v območju največjega navora, kjer so obremenitve motorja najmanjše.

Voznik naj bo pozoren tudi na morebitno pregrevanje motorja, saj je to zaradi dodatne vlečne mase in posledično večje obremenitve motorja izdatnejše (velja zlasti med vožnjo v klanec).

Med zelo zahtevne manevre pri vleki plovila šteje vzvratna vožnja. Pri slednji nam že ob enostavnem vzvratnem pomikanju v ravni smeri priklopnik uhaja v levo ali desno stran. Če smo pri vzvratni vožnji preveč neučakani, lahko hitro povzročimo škodo, ker se avto in prikolica hitro postavita pod pravim kotom in trčita eden v drugega. Tukaj si lahko pomagate le zvajo, pri kateri voznik hitro ugotovi, da prikolica zavija v nasprotno smer od vrtenja volana. Pri vzvratni vožnji, kjer suče voznik volan v desno, zavija prikolica v levo, in obratno. Ker so pri tem odkloni iz smeri veliki, morajo biti manevri počasni in premišljeni.

Plovilo na prikolici je potrebno ustrezno označiti in pritrditi.

K vleki plovila moramo pristopiti premišljeno in z vso skrbnostjo. Najprej moramo simulirati celotno pot in oceniti, s katerimi tveganji se bomo potencialno srečevali med potjo. Na podlagi tega se dobro pripravimo in tako zmanjšamo možnosti težav ali celo nesreče.

Vir: Spinaker.si

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Odgovori na nagradno vprašanje in se poteguj za smuči Atomic!

atomic 2016
ponedeljek, 18. februar 2019

Odgovori na preprosto nagradno vprašanje in se poteguj za smuči Atomic! Žrebanje bo v sredini marca, v vmesnih žrebanjih pa bomo podelili kape in buffe Salomon.

Sense Mobilne masaže za enostavnejšo in udobnejšo skrb za vaše zdravje

mobilni wellness sense
četrtek, 14. februar 2019

Prihaja čas uresničevanja novoletnih zaobljub, zato vam tokrat predstavljamo inovativno novost, ki bo marsikomu olajšala skrb za nego telesa in duha ter omilila stresne situacije. Konec leta je namreč zaživel Virtualni Wellness za spletno naročanje masaž, ki je prava rešitev za vse, ki si zaradi pomanjkanja časa težko privoščijo masažo v salonu.

Zimske počitnice v Atlantisu v sodelovanju z Olimpijskim komitejem Slovenije

122_atlantis.jpg
torek, 12. februar 2019

Aktivno, zabavno in sproščeno počitniško varstvo. Vsem, ki boste prijavili otroke za vseh pet dni varstva, priznajo 10% popust.

V Atlantisu si boste lahko privoščili prav posebno vrtinčenje

Wellness Atlantis
ponedeljek, 4. februar 2019

10. februarja 2019 prihaja v Atlanitsovo Deželo savn Stefano Gec z ekipo mojstrov Aufguss Trst.

Vabljeni na Alpe-Adria, 30. sejem za aktivni oddih

tek_trojk.jpg
sreda, 30. januar 2019

Od 30. januarja do 2. februarja se bo na Gospodarskem razstavišču odvila osrednja turistična sejemska prireditev v Sloveniji, Alpe-Adria. V ospredju mednarodnega sejma je zeleni, aktivni turizem ter kamping in karavaning. Na razstavnem prostoru I feel Slovenia se bodo pod okriljem Slovenske turistične organizacije predstavile Evropske destinacije odličnosti.

Poziv za naziv Snovalec 2019

Snovalec
ponedeljek, 28. januar 2019

Slovenska turistična organizacija objavlja poziv za naziv Snovalec 2019, s katerim pomaga pri uresničevanju inovativnih projektov s področja turizma.

Bled pod lastno blagovno znamko združuje avtentične lokalne izdelke

bled_otok.jpg
sreda, 16. januar 2019

Bled po vzoru Bohinja uvaja svojo blagovno znamko avtentičnih izdelkov iz lokalnega okolja, poimenovano Bled local selection. Znamka je zaživela v začetku lanskega leta z blejskim sirom. Njeno širitev je Turizem Bled predstavil ob koncu minulega leta, letos pa bo k njej skušal privabiti še več ponudnikov.

Festival Bobri

bobri.jpg
četrtek, 10. januar 2019

Tema 11. ljubljanskega festivala kulturno-umetnostne vzgoje Bobri bo ples-gib-telo. Potekal bo med 19. 1. in 8. 2. 2019. Brezplačne vstopnice bodo na voljo v soboto, 12. januarja, med 11.00 in 16.00 v Festivalni dvorani na Vilharjevi 11.

Nova aplikacija "Cultural gems" za odkrivanje kulturnih draguljev evropskih mest

Cultural gems
četrtek, 20. december 2018

Na voljo je nova brezplačna aplikacija Cultural gems, platforma za izmenjavo, odkrivanje in deljenje kulturnih in zanimivih kotičkov na interaktivnem zemljevidu tudi izven najbolj znanih turističnih poti in točk v evropskih mestih. Namenjena je tako turistom kot tudi lokalnim uporabnikom.

Aktivne novoletne počitnice v Atlantisu

122_atlantis.jpg
ponedeljek, 17. december 2018

Aktivno, zabavno in sproščeno počitniško varstvo. Vsem, ki boste prijavili otroke za vse štiri dni, priznajo 10% popust.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije