Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
vleka čolna

Kaj je potrebno vedeti za vleko plovila na kopnem?

Datum: četrtek, 16. marec, 2017

Večina lastnikov plovil se vsaj 2-krat letno sreča s problemom, kako spraviti motorni čoln ali jadrnico po kopnem do morja in nazaj. Mnogi med njimi izberejo profesionalne prevoznike. Vsi ostali, ki pripnejo prikolico s plovilom na svoje vozilo, pa naj bodo pri tem izjemno previdni in naj se držijo napotkov.

Zakonske zahteve

Na začetku si velja ogledati zakonodajo, ki deli vleko prikolic na posamezne razrede.

a) Prikolice, ki jih lahko vlečemo z vozniškim dovoljenjem B kategorije, nimajo prednje osi, ne presegajo skupaj s tovorom 750 kilogramov in morajo biti homologirane, opredeljuje Zakon o varnosti cestnega prometa kot polpriklopnike oziroma lahke priklopnike. Takšne prikolice ni potrebno registrirati.

b) V primerih, ko masa vlečnega vozila in priklopnika presegata 3500 kilogramov (večji priklopniki), pa mora imeti voznik vozniško dovoljenje kategorij B in E. Enako velja v primerih, ko največja dovoljena masa priklopnika presega maso vlečnega vozila.

V prvem razredu gre za lahke priklopnike, ki večinoma nimajo lastnega zavornega sistema in morajo biti v prometu označeni z enako registrsko številko kot vlečno vozilo.

Večji priklopniki imajo svojo registrsko številko in morajo vsako leto opraviti tehnični pregled. Pri tem je lahko priklopno vozilo dolgo največ 12 metrov, skupna dolžina osebnega vozila in priklopnika pa ne sme presegati 18 metrov. Širina priklopnika je skupaj s tovorom omejena na 2,55 metra. Zakon predvideva še, da mora biti vozilo, ki vleče širši priklopnik od širine vozila, opremljeno z dvema dodatnima ogledaloma. Slednji morata segati prek širine priklopnika.

Največja dovoljena hitrost avtomobila s priklopnikom je v naselju omejena na 50 km/h (kjer ni drugače označeno), izven naselja pa na 80 km/h. Slednje velja tudi na avtocesti.

Obremenitve vlečnega vozila

Proizvajalci avtomobilov v tehničnih podatkih avtomobila navajajo največjo dovoljeno maso vlečnega vozila brez zavor oziroma z zavorami. Pri tem upoštevajo zmogljivosti vozila za premagovanje vzponov in zaviranja. Tovarniški podatki o največji dovoljeni masi pa so večinoma nižji od omejitev, ki jih določa zakonodaja. To pomeni, da priklopnika, ki tehta npr. 700 kilogramov, ne moremo vleči z vsakim vozilom.

Praktični napotki za vleko

Med vleko prikolice s plovilom moramo upoštevati, da se zmogljivost in vozne lastnosti vozila, ko nanj priklopimo priklopnik, bistveno spremenijo.

Zavorna pot je daljša in pospeški so manjši; zato naj bo varnostna razdalja temu primerno daljša in prehitevanja bolj premišljena. Posebno pozornosti je treba nameniti vodenju prikolice in jo med vleko spremljati v ogledalih. Doslednost pri tem je ključna pri vleki prikolic, ki so širše od vlečnega vozila. Vsaka sprememba smeri naj bo zato premišljena in vsaj delno podobna spremembam smeri pri tovornjakih.  
Povsem se velja odpovedati ostremu zavijanju, kjer zapelje prikolica med obračanjem v levo preveč na drugi vozni pas in med zavijanjem v desno na pločnik, na cestni rob oziroma v najslabšem primeru v obcestni kanal. Nekaj vaje na parkiriščih in prometno manj obremenjenih cestah vsekakor ne škodi.  
Pozornost velja nameniti vplivu vetra, še posebej pri bočnemu vetru. Vpliv vetra je lahko precejšnji predvsem pri prikolicah z daljšimi in višjimi plovili, ki imajo zajetnejše stranske površine. Prav tako se pri vleki pozna dodaten upor razmeroma velike čelne površine. Vlečno vozilo naj bo zato opremljeno z dovolj močnim motorjem. Voznik pa naj priganja motor v območju največjega navora, kjer so obremenitve motorja najmanjše.

Voznik naj bo pozoren tudi na morebitno pregrevanje motorja, saj je to zaradi dodatne vlečne mase in posledično večje obremenitve motorja izdatnejše (velja zlasti med vožnjo v klanec).

Med zelo zahtevne manevre pri vleki plovila šteje vzvratna vožnja. Pri slednji nam že ob enostavnem vzvratnem pomikanju v ravni smeri priklopnik uhaja v levo ali desno stran. Če smo pri vzvratni vožnji preveč neučakani, lahko hitro povzročimo škodo, ker se avto in prikolica hitro postavita pod pravim kotom in trčita eden v drugega. Tukaj si lahko pomagate le zvajo, pri kateri voznik hitro ugotovi, da prikolica zavija v nasprotno smer od vrtenja volana. Pri vzvratni vožnji, kjer suče voznik volan v desno, zavija prikolica v levo, in obratno. Ker so pri tem odkloni iz smeri veliki, morajo biti manevri počasni in premišljeni.

Plovilo na prikolici je potrebno ustrezno označiti in pritrditi.

K vleki plovila moramo pristopiti premišljeno in z vso skrbnostjo. Najprej moramo simulirati celotno pot in oceniti, s katerimi tveganji se bomo potencialno srečevali med potjo. Na podlagi tega se dobro pripravimo in tako zmanjšamo možnosti težav ali celo nesreče.

Vir: Spinaker.si

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Odprtje lekarniškega in alkimističnega muzeja

alkimistični muzej
sreda, 12. junij 2019

V začetku junija je v Radovljici vrata odprl Lekarniški in alkimistični muzej. Nahaja se v starem mestnem jedru in je nova pridobitev turistične ponudbe mesta.

Nova letalska povezava z Veliko Britanijo

letalo
torek, 4. junij 2019

Britanski letalski prevoznik British Airways s 15. julijem vzpostavlja novo poletno letalsko povezavo med Londonskim letališčem Heathrow in Ljubljano.

Do konca aprila že več kot 3,5 milijonov prenočitev turistov

pes na dopustu
ponedeljek, 3. junij 2019

V prvih štirih mesecih je bilo skupno zabeleženih za 6 % več prihodov in za 5 % več prenočitev kot v enakem obdobju lani. Tuji gosti so ustvarili za 8 % več prihodov in prenočitev kot v prvih štirih mesecih lani.

Tradicionalno pobiranje kamenja na Krvavcu

krvavec_pobirnje_kamneja.jpg
torek, 28. maj 2019

Prvo junijsko soboto bodo na Krvavcu zavihali rokave in pobrali kamenje, ki vedno znova pronica na površje. Vsako obilnejše deževje izpira zemljo in prikažejo se novi kamni, ki jih je treba odstraniti, da bi bile pašne razmere za živino ugodne. Trud v zadnjih letih se je bogato poplačal - če je bilo še pred nekaj leti na Krvavcu trave le za nekaj glav živine, se je z načrtnim odstranjevanjem kamenja in sejanjem trave močno povečala površina za pašo in poleti se na Krvavcu pase že več kot 400 glav živine.

Posebno vrtinčenje v Atlantisu

Wellness Atlantis
ponedeljek, 20. maj 2019

V nedeljo, 26. maj 2019 prihaja v Deželo savn Stefano Gec z ekipo mojstrov Aufguss Trs.

Foto natečaj #WorldBeeDay in #ifeelsLOVEnia

čebela
ponedeljek, 13. maj 2019

Slovenska turistična organizacija (STO) objavlja fotografski natečaj z namenom promocije Slovenije kot dežele čebel in čebelarskega turizma, s katerimi želi spodbuditi uporabnike družbenih obrežij k objavam, povezanih z apiturizmom.

Brezplačno na Minfos 2019

Minfos2014_StudioBoutique37.jpg
petek, 3. maj 2019

11. in 12. maja 2019 bodo v Dvorani tržiških olimpijcev v Tržiču Mednarodni dnevi mineralov, fosilov in okolja. Če si festival želite ogledati brezplačno, odgovorite na nagradno vprašanje in z malo sreče sta lahko vaši 2 vstopnici!

Brezplačna kartica mobilnosti za goste Bleda

bled_otok.jpg
torek, 9. april 2019

Turizem Bled let na pobudo lokalne skupnosti, turističnega gospodarstva in skupnosti Julijskih Alp za goste Bleda uvaja kartico mobilnosti. Kartica je namenjena gostom, ki na destinaciji nočijo vsaj tri dni.

Camp Jezero Kočevsko postal ponosni imetnik certifikata Ecocamping

ecocamping logo
ponedeljek, 8. april 2019

Camp Jezero Kočevsko se odslej ponaša z okoljskim znakom Ecocamping. Ta certifikat daje posebno priznanje kakovosti vodenja kampov v skladu z načeli trajnostnega razvoja in ekologije ter hkrati pomeni izjemno predanost okoljskim ciljem.

V letu 2019 izbor za novo Evropsko destinacijo odličnosti

Alpski wellness Špik
torek, 2. april 2019

Slovenska turistična organizacija (STO) bo v letu 2019 izbirala novo Evropsko destinacijo odličnosti (EDEN), tokrat na temo zdravja in dobrega počutja.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije