Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
sencnik.jpg

Napotki za ravnanje v vročini

Datum: četrtek, 4. junij, 2015

Vročina v okolju ima lahko številne neprijetne posledice za zdravje, zlasti za občutljivejše skupine prebivalstva. Nacionalni inštitut za javno zdravje je zato izdal napotke za ravnanje v času visokih temperatur, s katerimi lahko zmanjšamo tveganje, ki ga prinašajo.

Koga  vročina najbolj prizadene?

Vročina najbolj in najpogosteje prizadene:

  • otroke do 4. leta starosti
  • starejše od 65 let
  • kronično bolne, ki se zdravijo z določenimi zdravili
  • ljudi z duševnimi motnjami
  • ljudi s čezmerno telesno težo
  • ljudi, ki opravljajo delo na prostem.

Kakšne težave povzroča vročina?

Daljše obdobje vročine lahko povzroči več različnih zdravstvenih težav(vročinska stanja):

  • kožne izpuščaje
  • utrujenost
  • vročinske krče
  • motnje zavesti
  • vročinsko izčrpanost
  • vročinsko kap.

V katerih primerih smo še posebej izpostavljeni neprijetnim in nevarnim učinkom vročine?

Nekateri dejavniki pospešujejo nastanek vročinskih stanj:

  • izguba telesne tekočine (dehidracija) zaradi nezadostnega vnosa tekočine pri večjih telesnih obremenitvah ali zaradi bolezni
  • čezmerno uživanje alkohola
  • uporaba nekaterih zdravil
  • akutna obolenja: driska, povišana telesna temperatura (vročina), infekcije, kožne opekline
  • kronična obolenja: srčno žilna obolenja, bolezni dihal, sečil, duševna prizadetost,  debelost….

Kako lahko preprečimo zdravstvene težave, ki lahko nastanejo zaradi ob vročine?

  • Dnevno spijemo vsaj dva litra tekočine (brezalkoholne pijače, najbolje vode), odvisno od stopnje potenja. Stopnjo hidracije (vsebnosti vode v telesu)  najbolje zaznamo z občutkom za žejo ter s pogostostjo uriniranja in barvo urina; če gremo redko na vodo, urin pa je temnejši, je to pomemben  znak, da je treba zaužiti več tekočine.
  • Opozorilo: če vam je zdravnik omejil količino tekočine, ki jo smete zaužiti, ali če se zdravite z zdravili za odvajanje vode (diuretiki), vprašajte zdravnika, koliko tekočine smete zaužiti v vročem vremenu.
  • Ne uživajmo pijač, ki vsebujejo kofein, alkohol ali veliko sladkorja – te pijače povečajo odvajanje tekočine iz telesa. Ne uživajmo zelo hladnih pijač, ker lahko povzročijo želodčne krče.
  • Soli tekočini ni treba dodajati, razen v skrajnih primerih, kot so delo na prostem, hudi fizični napori, veliko potenja.
  • Prostore zračimo ponoči, zgodaj zjutraj in zvečer, čez dan pa čim manj. Svetujemo tudi uporabo rolet in žaluzij, ki odbijajo sončne žarke in s tem močno zmanjšajo segrevanje prostorov. Učinkovit  način hlajenja dosežemo s klimatskimi napravami Kolikor je le mogoče se zadržujemo v  zaprtih, hlajenih prostorih. Če doma ali v službi ni klimatskega hlajenja, poiščimo hladen prostor, kjer je le mogoče (nakupovalni centri,  knjižnice…) – tudi nekaj ur dnevno v ohlajenem prostoru koristi pri vzdrževanju normalne telesne temperature v vročini.
  • Doma se lahko hladimo s hladno prho ali hladno kopeljo.
  • Oblačimo se v lahka, ohlapna oblačila. Zaščitimo se s sončnimi očali, pokrivalom za glavo ter z zaščitno kremo z zaščitnim faktorjem najmanj 30 (oznaka SPF - UVB zaščita) ter z ustrezno zaščito pred UVA žarki.
  • NIKOLI ne puščamo nikogar v zaprtem, parkiranem avtomobilu.
  • Zunanje fizične aktivnosti omejimo na jutranje in večerne ure. V času fizične aktivnosti spijemo dva do štiri kozarce hladne, brezalkoholne pijače na uro. Pri daljših, večjih naporih izotonične tekočine nadomestijo soli in minerale, ki jih izgubljamo s potenjem.
  • Nekateri ljudje so zdravstveno bolj ogroženi. Bodimo posebej pozorni na znake prizadetosti pri dojenčkih in majhnih otrocih, starejših ljudeh, duševno prizadetih ter pri ljudeh s kroničnimi obolenji, predvsem pri srčnih bolnikih in ljudeh s povišanim krvnim pritiskom.
  • Bodimo pozorni na kakovost hrane, ki jo uživamo. V vročini se hrana hitreje pokvari, zato obstaja večja nevarnost zastrupitev. Hrano shranjujemo v hladilniku. Pozorni bodimo predvsem na meso, hitro pokvarljive mesne  izdelke in živila, ki vsebujejo jajca ali mlečne beljakovine. Sadje in zelenjavo dobro umijemo.
  • Zdravila shranjujemo na primerni temperaturi v skladu z navodili proizvajalca.
  • V primeru znakov vročinskih krčev, vročinske izčrpanosti ali vročinske kapi pokličemo zdravniško pomoč.

 

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Virtualno kulinarično potovanje in doživetje za ljubitelje slovenske kulinarike na nemškem trgu

potica.jpg
torek, 12. januar 2021

Nemški organizator potovanj Genussreisen je v sodelovanju s predstavništvom STO v Nemčiji pripravil edinstveno virtualno kulinarično doživetje za ljubitelje slovenske kulinarike.

Evalvacija nacionalne turistične strategije

zemlja.jpg
torek, 12. januar 2021

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je pričelo z evalvacijo oz. ovrednotenjem rezultatov »Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021«. K sodelovanju vabi deležnike slovenskega turizma.  

S seminarjem o sodobnih tržnih pristopih se zaključuje Management akademija

feel_309835.jpg
ponedeljek, 11. januar 2021

Jutri, 12. januarja, bo potekal zadnji spletni seminar drugega izobraževalnega modula Akademije za trženje v turizmu - Management akademije, z naslovom "Sodobni tržni pristopi". 

Spletna predstava Paloma

paloma
petek, 8. januar 2021

V Slovenskem mladinskem gledališču začenjajo z neposrednimi spletnimi prenosi predstav.

Liške maske vpisane v Register nesnovne kulturne dediščine

liske maske
ponedeljek, 4. januar 2021

Liške maske, ki izvirajo iz Liga na Kanalskem Kolovratu, je Ministrstvo za kulturo dodalo v Register nesnovne kulturne dediščine. 

Nomago nadaljuje z vključevanjem električnih vozil v mestni potniški promet

nomago
četrtek, 31. december 2020

Nomago nadaljuje z implementacijo električnih vozil v javni potniški promet. V mestni potniški promet Nove Gorice je tako vključen eden izmed najnaprednejših električnih avtobusov proizvajalca MAN.

Turistična gencija Hike & Bike najnovejša članica Zelene sheme slovenskega turizma

avstrijska_stajerska_kolesarska_tura.jpg
sreda, 30. december 2020

Agencija Hike & Bike je postala že peta slovenska turistična agencija, ki nosi znak Slovenia Green Travel Agency.

Natečaj za izbor kreativne zasnove nagrade Zlata čebela

čebela
torek, 29. december 2020

Objavljen je javni natečaj za izbor kreativne zasnove, po kateri bo izdelana simbolna nagrada Zlata čebela.

Objavljen je javni poziv za organizatorje mednarodnih športnih prireditev

pokljuka.jpg
ponedeljek, 28. december 2020

STO je objavila javni poziv za organizatorje mednarodnih športnih prireditev za promocijo na mednarodnih športnih dogodkih, ki bodo organizirani v Sloveniji v letu 2021.

Testiranje na Covid-19 odslej mogoče tudi na ljubljanskem letališču

letalski_potniki.jpg
sreda, 23. december 2020

Odvzem brisa na Covid-19 je na letališču Ljubljana omogočen vsem potnikom in splošni javnosti. Na rezultate testiranja je treba čakati od štiri do šest ur.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije