Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
sencnik.jpg

Napotki za ravnanje v vročini

Datum: četrtek, 4. junij, 2015

Vročina v okolju ima lahko številne neprijetne posledice za zdravje, zlasti za občutljivejše skupine prebivalstva. Nacionalni inštitut za javno zdravje je zato izdal napotke za ravnanje v času visokih temperatur, s katerimi lahko zmanjšamo tveganje, ki ga prinašajo.

Koga  vročina najbolj prizadene?

Vročina najbolj in najpogosteje prizadene:

  • otroke do 4. leta starosti
  • starejše od 65 let
  • kronično bolne, ki se zdravijo z določenimi zdravili
  • ljudi z duševnimi motnjami
  • ljudi s čezmerno telesno težo
  • ljudi, ki opravljajo delo na prostem.

Kakšne težave povzroča vročina?

Daljše obdobje vročine lahko povzroči več različnih zdravstvenih težav(vročinska stanja):

  • kožne izpuščaje
  • utrujenost
  • vročinske krče
  • motnje zavesti
  • vročinsko izčrpanost
  • vročinsko kap.

V katerih primerih smo še posebej izpostavljeni neprijetnim in nevarnim učinkom vročine?

Nekateri dejavniki pospešujejo nastanek vročinskih stanj:

  • izguba telesne tekočine (dehidracija) zaradi nezadostnega vnosa tekočine pri večjih telesnih obremenitvah ali zaradi bolezni
  • čezmerno uživanje alkohola
  • uporaba nekaterih zdravil
  • akutna obolenja: driska, povišana telesna temperatura (vročina), infekcije, kožne opekline
  • kronična obolenja: srčno žilna obolenja, bolezni dihal, sečil, duševna prizadetost,  debelost….

Kako lahko preprečimo zdravstvene težave, ki lahko nastanejo zaradi ob vročine?

  • Dnevno spijemo vsaj dva litra tekočine (brezalkoholne pijače, najbolje vode), odvisno od stopnje potenja. Stopnjo hidracije (vsebnosti vode v telesu)  najbolje zaznamo z občutkom za žejo ter s pogostostjo uriniranja in barvo urina; če gremo redko na vodo, urin pa je temnejši, je to pomemben  znak, da je treba zaužiti več tekočine.
  • Opozorilo: če vam je zdravnik omejil količino tekočine, ki jo smete zaužiti, ali če se zdravite z zdravili za odvajanje vode (diuretiki), vprašajte zdravnika, koliko tekočine smete zaužiti v vročem vremenu.
  • Ne uživajmo pijač, ki vsebujejo kofein, alkohol ali veliko sladkorja – te pijače povečajo odvajanje tekočine iz telesa. Ne uživajmo zelo hladnih pijač, ker lahko povzročijo želodčne krče.
  • Soli tekočini ni treba dodajati, razen v skrajnih primerih, kot so delo na prostem, hudi fizični napori, veliko potenja.
  • Prostore zračimo ponoči, zgodaj zjutraj in zvečer, čez dan pa čim manj. Svetujemo tudi uporabo rolet in žaluzij, ki odbijajo sončne žarke in s tem močno zmanjšajo segrevanje prostorov. Učinkovit  način hlajenja dosežemo s klimatskimi napravami Kolikor je le mogoče se zadržujemo v  zaprtih, hlajenih prostorih. Če doma ali v službi ni klimatskega hlajenja, poiščimo hladen prostor, kjer je le mogoče (nakupovalni centri,  knjižnice…) – tudi nekaj ur dnevno v ohlajenem prostoru koristi pri vzdrževanju normalne telesne temperature v vročini.
  • Doma se lahko hladimo s hladno prho ali hladno kopeljo.
  • Oblačimo se v lahka, ohlapna oblačila. Zaščitimo se s sončnimi očali, pokrivalom za glavo ter z zaščitno kremo z zaščitnim faktorjem najmanj 30 (oznaka SPF - UVB zaščita) ter z ustrezno zaščito pred UVA žarki.
  • NIKOLI ne puščamo nikogar v zaprtem, parkiranem avtomobilu.
  • Zunanje fizične aktivnosti omejimo na jutranje in večerne ure. V času fizične aktivnosti spijemo dva do štiri kozarce hladne, brezalkoholne pijače na uro. Pri daljših, večjih naporih izotonične tekočine nadomestijo soli in minerale, ki jih izgubljamo s potenjem.
  • Nekateri ljudje so zdravstveno bolj ogroženi. Bodimo posebej pozorni na znake prizadetosti pri dojenčkih in majhnih otrocih, starejših ljudeh, duševno prizadetih ter pri ljudeh s kroničnimi obolenji, predvsem pri srčnih bolnikih in ljudeh s povišanim krvnim pritiskom.
  • Bodimo pozorni na kakovost hrane, ki jo uživamo. V vročini se hrana hitreje pokvari, zato obstaja večja nevarnost zastrupitev. Hrano shranjujemo v hladilniku. Pozorni bodimo predvsem na meso, hitro pokvarljive mesne  izdelke in živila, ki vsebujejo jajca ali mlečne beljakovine. Sadje in zelenjavo dobro umijemo.
  • Zdravila shranjujemo na primerni temperaturi v skladu z navodili proizvajalca.
  • V primeru znakov vročinskih krčev, vročinske izčrpanosti ali vročinske kapi pokličemo zdravniško pomoč.

 

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Nagradna igra Na lepše - Povej mi skrivnost

Soča
četrtek, 6. avgust 2020

V turistični oddaji Na lepše ter na njihovih spletnih omrežjih Instagram in Facebook se je v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo pričela nagradna igra v kateri se lahko potegujete za privlačne nagrade.

Dnevi odprtih vrat slovenskih kmetij in podeželskih projektov

naj_kmetija.jpg
četrtek, 6. avgust 2020

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano vabi k sodelovanju kmetije in nosilce podeželskih projektov, da se prijavijo k skupnemu nastopu na Dnevih odprtih vrat slovenskih kmetij, ki bodo potekali med 22. in 30. avgustom 2020.

Nova spletna platforma kolesarskih povezav

izola_kolesarji.jpg
torek, 4. avgust 2020

Objavljena je nova spletna platforma bike-alpeadria.eu, ki prikazuje daljinske in nekatere lokalne kolesarske povezave v zahodni Sloveniji.

Dan odprtih vrat v Slovenskem etnografskem muzeju

slovenski etnografski muzej
četrtek, 30. julij 2020

V Slovenskem etnografskem muzeju vsako prvo nedeljo v mesecu vabijo obiskovalce na brezplačne oglede razstav Slovenskega etnografskega muzeja. Preživite dan v zakladnici kulture, sprehodite se po naših zbirkah in se naužijte kulture.

Brezplačen voden ogled Radovljice

Radovljica
ponedeljek, 27. julij 2020

Vsak torek dopoldan vabljeni na sprehod po stari Radovljici v družbi lokalnega vodnika.

V poletnem času ne pozabite na varnost

tat
petek, 24. julij 2020

Julij in avgust sta običajno meseca odhoda na zaslužen dopust in potovanja. Občutek varnosti je subjektivne narave in ga vsak posameznik doživlja na podlagi lastnih izkušenj. Prav vsak posameznik pa lahko tudi največ stori za lastno varnost, in sicer z oblikami samozaščitnega ravnanja, s katerimi zmanjša možnost, da postane žrtev kaznivega dejanja.

Kljub trudu največjega sejemskega dogodka, 53. MOS-a, letos ne bo

MOS
sreda, 22. julij 2020

MOS bi letos zabeležil svojo 53. obletnico delovanja. Največjo poslovno-sejemsko prireditev Slovenije, 53. MOS, so letos zaradi nepremostljivih ovir, povezanih s koronavirusom SARS-CoV-2, po posvetovanju s pristojnimi inštitucijami primorani dokončno odpovedati.

Mobilne aplikacije: Visit Ptuj, Visit Lenart in Visit Ormož

ptuj.jpg
petek, 17. julij 2020

Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj je v okviru projekta City Cooperation II s pomočjo partnerskih turističnih destinacij in zunanjega izvajalca razvilo tri mobilne aplikacije: Visit Ptuj, Visit Lenart in Visit Ormož. Na aplikacijah so turistične aplikacije teh treh krajev z okolico, ponujajo pa interaktivno sodelovanje ponudnikov in uporabnikov.

Nomago vključuje električna vozila v mestni potniški promet

nomago
petek, 17. julij 2020

Nomago nadaljuje z razvojem in implementacijo električne mobilnosti v javni potniški promet. Ta teden so v mestni potniški promet Nove Gorice testno vključili električni avtobus Mercedes Benz eCitaro. V mestnem potniškem prometu v Celju vozijo avtobusi, ki jih poganja zemeljski plin, v krožnem potniškem prometu v BTC City Ljubljana pa potnike prevaža popolnoma električno vozilo.

Brezplačen avtobus na Roglo in v Žičko kartuzijo

Zicka kartuzija
četrtek, 16. julij 2020

Turistična destinacija Rogla-Pohorje svoje občanke in občane ter obiskovalke in obiskovalce destinacije tudi letos prijazno vabi na brezplačne vožnje s turističnim avtobusom, ki bo od 11. 7. do vključno 22. 8. 2020 vozil ob sobotah na relaciji Slovenske Konjice – Zreče – Rogla – Žička kartuzija.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije