Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
turisticni_aranzmaji_tezave_potrosnikov2.jpg

Turistični aranžmaji skozi težave potrošnikov – dobro je vedeti več!

Datum: ponedeljek, 2. junij, 2014

Marsikdo odhaja na počitnice preko turističnih agencij, zato so na ZPS tokrat zbrali nekaj ključnih informacij o pravicah potrošnikov, kar preko konkretnih vprašanj potrošnikov, članov ZPS.

Ne spreglejte tudi nasvetov o tem, kako je treba ukrepati, če gre pri turističnem aranžmaju kaj narobe. Pravilno in pravočasno ukrepanje je namreč bistvenega pomena, da bo lahko reklamacija ugodno rešena.

Zvišanje cene aranžmaja

"Decembra 2013 sem pri turistični agenciji zase in za moža kupila novoletno darilo - vikend paket v Istanbulu. Teden dni pred odhodom me je turistična agencija obvestila, da je morala zaradi spremembe lokalnega ponudnika in posledično večjih stroškov zvišati ceno paketa s 350 na 395 evrov po osebi. Zaradi praznikov v agenciji nisem dobila sogovornika, zato sva se z možem odločila, da bova kljub vsemu doplačala in odšla na potovanje. V Istanbulu sva v pogovoru z drugim parom izvedela, da onadva nista pristala na doplačilo, saj takšna zahteva le nekaj dni pred odhodom ni dovoljena. Je to res?"

ZPS: "Da, to je res. Če je do odhoda manj kot 20 dni, agencija v nobenem primeru ne sme povišati cene. Če pa je do odhoda ostalo več kot 20 dni, se lahko cena poviša le, če so se spremenile tarife prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, ali pa menjalni ali valutni tečaj. Možnost zvišanja cene potovanja mora biti predvidena že v potrdilu o potovanju." 

 Sprememba namestitve    

"Septembra 2013 smo prek turistične agencije rezervirali in v celoti plačali smučarski paket v kraju San Marino di Castrozza v Dolomitih, ki je vseboval tedenski najem trisobnega apartmaja v apartmajskem naselju s štirimi zvezdicami, smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Šest dni pred odhodom nas je turistična agencija obvestila, da rezervirani apartma ni na voljo, ponudili pa so nam sobe v hotelu s tremi zvezdicami v istem kraju. Ponujena namestitev nam ni ustrezala, saj bi družina prebivala ločeno v dveh sobah (prej smo imeli rezerviran apartma), poleg tega so bile nadomestne sobe na voljo v hotelu nižje kakovosti (tri zvezdice).  Ponujeno namestitev smo zavrnili ter pričakovali, da bo agencija poiskala ustrezno namestitev. To se ni zgodilo, sami pa smo po dolgem in mučnem iskanju v sosednem kraju le našli primeren apartma, sicer za eno kategorijo nižje kvalitete, vendar smo kot družina lahko vsaj bivali skupaj. Apartma smo dobili v času počitnic, zato so bile cene bistveno višje. Od storitev, rezerviranih pri turistični agenciji, smo tako uporabili le smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Od agencije smo zahtevali povračilo razlike v ceni med prvotno rezerviranim apartmajem ter primerljivim apartmajem, ki smo ga morali najeti sami v zadnjem trenutku. Agencija je plačilo razlike 493 evrov zavrnila. Je ravnala prav?"

ZPS: "Agencija ni ravnala prav. Agencija sme spremeniti dogovorjeno namestitev, vendar pa mora biti nova v dogovorjenem kraju in v objektu enake ali višje kategorije, kot je bilo dogovorjeno s pogodbo. Stroški zaradi namestitve v objektu višje kategorije bremenijo agencijo. Agencija v opisanem primeru potrošnikom ni zagotovila ustrezne nadomestne namestitve (ponudila je sicer namestitev v istem kraju, vendar ne v objektu iste kategorije), zato lahko potrošniki od agencije zahtevajo povračilo škode."

Sprememba programa

"Od nekdaj sem želel doživeti puščavo, zato sva se z ženo odločila za aranžma, ki je ponujal dvodnevni safari in pet dni počitnic v hotelu na Djerbi v Tuniziji. S hotelsko namestitvijo ni bilo težav, hrana ni bila ravno odlična, vendar zadovoljiva, zapletlo pa se je pri safariju. Popoldne pred dnevom odhoda naju je na recepciji čakalo obvestilo, da nama agencija namesto dvodnevnega safarija ponuja poldnevni izlet po otoku in obisk krokodilje farme. Razloga za spremembo nama niso pojasnili. Seveda se s ponujenima nadomestnima izletoma nisva strinjala, kar sva agenciji tudi sporočila. Ta nama je ponudila 5-odstotni popust pri novem aranžmaju. Razočarana sva morala v Tuniziji na svoje stroške organizirati druge dejavnosti. Zanima naju, ali lahko agencija spremeni program in kakšne so najine pravice?"

ZPS: "Agencija po sklenitvi pogodbe ne sme spremeniti programa potovanja. Zakon izjemoma dovoljuje spremembo zaradi izrednih okoliščin. Mednje sodijo npr. naravne nesreče, stavke, oboroženi spopadi in podobno, na katere agencija ni mogla vplivati, se jim izogniti, ali jih preprečiti. Če agencija bistveno spremeni program med potovanjem, plača potrošnik, ki odstopi od pogodbe, samo stroške dejansko opravljenih storitev, agencija pa odgovarja potrošniku za povzročeno škodo zaradi delne neizpolnitve programa. Potrošnik ima pravico zahtevati od agencije povračilo kupnine za neizvedeni del programa ter povračilo nastale škode."

Nasveti ZPS kako ukrepati, ko gre kaj narobe ...

!    Na pomanjkljivosti na potovanju opozorite takoj
Vsako pomanjkljivost, ki jo opazite med potovanjem, čim prej sporočite predstavniku agencije; torej na kraju samem. Agencija vam mora že pred začetkom potovanja posredovati ime in priimek lokalnega predstavnika turistične agencije, njegovo telefonsko številko oziroma podatek, kam lahko naslovite reklamacijo. Če lokalnega predstavnika ni, morate dobiti vsaj telefonsko številko.

!    Zahtevajte zapisnik
Večina agencij kot pogoj za obravnavanje pritožbe po končanem potovanju zahteva zapisnik, iz katerega je razvidno, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče odpraviti na kraju samem. Če imate težave s pridobitvijo zapisnika, o tem nemudoma obvestite agencijo.

!    Shranite račune, fotografirajte pomanjkljivosti
Če ste imeli zaradi neustrezne izvedbe potovanja dodatne stroške, shranite vse račune. Fotografirajte pomanjkljivosti, kot so npr. neustrezna namestitev, oprema hotela, plaža. Kopije računov in fotografije priložite pritožbi.

!    Pritožbo morate vložiti najkasneje v 2 mesecih
Pazite na rok za vložitev pritožbe. Zakon namreč določa, da mora potrošnik poslati pritožbo organizatorju potovanja najkasneje v dveh mesecih po končanem potovanju.

!    Pritožite se posamično
Turistične agencije v splošnih pogojih opozarjajo, da ne bodo obravnavale »skupinskih« pritožb. Svetujemo, da napišete samostojno pritožbo, kot dokaz pa lahko priložite skupno izjavo potnikov. Poleg zahteve za znižanje cene ali za vračilo vplačanega zneska lahko zahtevate tudi povrnitev morebitne škode. Ko agencija ne izpolni tistega, kar obljublja v svoji ponudbi (v katalogih, prospektih …), ali pa krši zakon, lahko o tem obvestite tudi Tržni inšpektorat RS. Pri oceni zahtevka za znižanje kupnine zaradi pomanjkljive izvedbe turističnega aranžmaja vam je lahko v pomoč t. i. Frankfurtska tabela, ki je objavljena tudi na spletnem mestu www.zps.si.

 

Vir: www.zps.si

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Najava javnega razpisa STO za organizatorje potovanj in turistične agente

letalo.jpg
sreda, 7. april 2021

STO bo predvidoma 9. aprila objavila javni razpis za spodbujanje trženjskih aktivnosti receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov na tujih trgih.

Galerija okusov pridobila znak Slovenia Green Cuisine

kulinarika-2.jpg
četrtek, 1. april 2021

Zeleni shemi slovenskega turizma se je pridružila nova restavracija, Galerija okusov. Galerija okusov že leta sledi trajnostnemu razvoju, znak Slovenia Green Cuisine pa so pridobili na podlagi trajnostnega znaka Zeleni ključ, ki pomeni zavezanost podjetij, da v certificiranih obratih spoštujejo stroge kriterije, ki jih je določila Mednarodna fundacija za okoljsko vzgojo FEE.

Odličen odziv turističnih ponudnikov za pridobitev nalepke in komunikacijskih orodij Green&Safe

lj_green.jpg
sreda, 31. marec 2021

Slovenska turistična organizacija (STO) beleži odličen odziv na poziv k registraciji uporabe komunikacijskih orodij in znaka GREEN&SAFE, katerih implementacijo podpirajo vse ključne institucije s področja turizma v Sloveniji. Do sedaj je uporabo registriralo že več kot 600 turističnih ponudnikov. Vse zainteresirane še zmeraj vabimo k registraciji, ob kateri boste pridobili tudi novo nalepko odgovornih potovalnih standardov, ki združuje znak GREEN&SAFE in globalni znak World Travel &Tourism Council Safe Travels.

Kranjska Gora bo postala Šparta!

Kranjska Gora
petek, 19. marec 2021

Kranjska Gora in s tem tudi Slovenija bosta junija prvič gostila specialno izdajo najbolj sloveče svetovne znamke tekov z ovirami, katere ambasadorka je aktualna svetovna prvakinja v tem športu in bržkone tudi ena najbolj zanimivih Slovenk, Rea Kolbl.

Najava javnega razpisa za sofinanciranje aktivnosti promocije turistične ponudbe vodilnih turističnih destinacij

Postojnska jama
torek, 16. marec 2021

Slovenska turistična organizacija (STO) najavlja objavo javnega razpisa za sofinanciranje aktivnosti promocije turistične ponudbe v letu 2021, namenjen vodilnim turističnim destinacijam, dne 19. marca 2021.

Ideja za zabavo z otroki - ustvarjajte s slanim testom!

slano testo
petek, 12. marec 2021

Vsi otroci radi gnetejo, oblikujejo in barvajo. Če doma nimate plastelina je slano testo odlična alternativa - recept je popolnoma preprost, sestavine pa so tudi takšne, ki se najdejo v vsakem domu.

Slovenija se na turistični borzi ITB BERLIN NOW predstavlja kot trajnostna destinacija za aktivna doživetja

ITB_Berlin_stojnica_464508.jpg
torek, 9. marec 2021

Slovenski turizem se pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) med 9. in 12. marcem predstavlja na mednarodni turistični borzi ITB BERLIN NOW 2021, ki bo tokrat potekala v virtualni različici. V okviru virtualnega razstavnega prostora se bo globalni zainteresirani javnosti predstavilo 33 slovenskih podjetij, destinacij in produktnih združenj.

Kolesarski glamping v Ribnem

ribno
petek, 5. marec 2021

V hotelu Ribno so obdobje epidemije izkoristili za prenove v hotelu. Ta je tako dobil prenovljeno recepcijo in jedilnico, obnovili so dvajset sob, največja pridobitev hotela pa bodo glamping hišice za kolesarje.

60. Pokal Vitranc bo dobrodelen

vitranc.jpg
sreda, 3. marec 2021

Eden najlegendarnejših športnih dogodkov na svetu, Pokal Vitranc, letos praznuje okroglih 60 let. Po vitranški strmini se bodo 13. in 14. marca 2021 spustili najboljši smučarji sveta. Športni navdušenci si vrhunskih predstav žal ne bodo mogli ogledati v živo, bodo pa navijači lahko pomagali tistim mladim športnikom, ki so se znašli v stiski.

Gradnja Južne razbremenilne ceste na Bledu že jeseni

bled_pomlad.jpg
ponedeljek, 1. marec 2021

Na Občini Bled so se razveselili odločitve Vlade RS, ki je sledila predlogu Občine in projekt Južna razbremenilna cesta potrdila kot prostorsko ureditev državnega pomena. Projekt Južna razbremenilna cesta na Bledu je prostorska ureditev državnega pomena, so še zapisali. 

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije