Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
turisticni_aranzmaji_tezave_potrosnikov2.jpg

Turistični aranžmaji skozi težave potrošnikov – dobro je vedeti več!

Datum: ponedeljek, 2. junij, 2014

Marsikdo odhaja na počitnice preko turističnih agencij, zato so na ZPS tokrat zbrali nekaj ključnih informacij o pravicah potrošnikov, kar preko konkretnih vprašanj potrošnikov, članov ZPS.

Ne spreglejte tudi nasvetov o tem, kako je treba ukrepati, če gre pri turističnem aranžmaju kaj narobe. Pravilno in pravočasno ukrepanje je namreč bistvenega pomena, da bo lahko reklamacija ugodno rešena.

Zvišanje cene aranžmaja

"Decembra 2013 sem pri turistični agenciji zase in za moža kupila novoletno darilo - vikend paket v Istanbulu. Teden dni pred odhodom me je turistična agencija obvestila, da je morala zaradi spremembe lokalnega ponudnika in posledično večjih stroškov zvišati ceno paketa s 350 na 395 evrov po osebi. Zaradi praznikov v agenciji nisem dobila sogovornika, zato sva se z možem odločila, da bova kljub vsemu doplačala in odšla na potovanje. V Istanbulu sva v pogovoru z drugim parom izvedela, da onadva nista pristala na doplačilo, saj takšna zahteva le nekaj dni pred odhodom ni dovoljena. Je to res?"

ZPS: "Da, to je res. Če je do odhoda manj kot 20 dni, agencija v nobenem primeru ne sme povišati cene. Če pa je do odhoda ostalo več kot 20 dni, se lahko cena poviša le, če so se spremenile tarife prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, ali pa menjalni ali valutni tečaj. Možnost zvišanja cene potovanja mora biti predvidena že v potrdilu o potovanju." 

 Sprememba namestitve    

"Septembra 2013 smo prek turistične agencije rezervirali in v celoti plačali smučarski paket v kraju San Marino di Castrozza v Dolomitih, ki je vseboval tedenski najem trisobnega apartmaja v apartmajskem naselju s štirimi zvezdicami, smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Šest dni pred odhodom nas je turistična agencija obvestila, da rezervirani apartma ni na voljo, ponudili pa so nam sobe v hotelu s tremi zvezdicami v istem kraju. Ponujena namestitev nam ni ustrezala, saj bi družina prebivala ločeno v dveh sobah (prej smo imeli rezerviran apartma), poleg tega so bile nadomestne sobe na voljo v hotelu nižje kakovosti (tri zvezdice).  Ponujeno namestitev smo zavrnili ter pričakovali, da bo agencija poiskala ustrezno namestitev. To se ni zgodilo, sami pa smo po dolgem in mučnem iskanju v sosednem kraju le našli primeren apartma, sicer za eno kategorijo nižje kvalitete, vendar smo kot družina lahko vsaj bivali skupaj. Apartma smo dobili v času počitnic, zato so bile cene bistveno višje. Od storitev, rezerviranih pri turistični agenciji, smo tako uporabili le smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Od agencije smo zahtevali povračilo razlike v ceni med prvotno rezerviranim apartmajem ter primerljivim apartmajem, ki smo ga morali najeti sami v zadnjem trenutku. Agencija je plačilo razlike 493 evrov zavrnila. Je ravnala prav?"

ZPS: "Agencija ni ravnala prav. Agencija sme spremeniti dogovorjeno namestitev, vendar pa mora biti nova v dogovorjenem kraju in v objektu enake ali višje kategorije, kot je bilo dogovorjeno s pogodbo. Stroški zaradi namestitve v objektu višje kategorije bremenijo agencijo. Agencija v opisanem primeru potrošnikom ni zagotovila ustrezne nadomestne namestitve (ponudila je sicer namestitev v istem kraju, vendar ne v objektu iste kategorije), zato lahko potrošniki od agencije zahtevajo povračilo škode."

Sprememba programa

"Od nekdaj sem želel doživeti puščavo, zato sva se z ženo odločila za aranžma, ki je ponujal dvodnevni safari in pet dni počitnic v hotelu na Djerbi v Tuniziji. S hotelsko namestitvijo ni bilo težav, hrana ni bila ravno odlična, vendar zadovoljiva, zapletlo pa se je pri safariju. Popoldne pred dnevom odhoda naju je na recepciji čakalo obvestilo, da nama agencija namesto dvodnevnega safarija ponuja poldnevni izlet po otoku in obisk krokodilje farme. Razloga za spremembo nama niso pojasnili. Seveda se s ponujenima nadomestnima izletoma nisva strinjala, kar sva agenciji tudi sporočila. Ta nama je ponudila 5-odstotni popust pri novem aranžmaju. Razočarana sva morala v Tuniziji na svoje stroške organizirati druge dejavnosti. Zanima naju, ali lahko agencija spremeni program in kakšne so najine pravice?"

ZPS: "Agencija po sklenitvi pogodbe ne sme spremeniti programa potovanja. Zakon izjemoma dovoljuje spremembo zaradi izrednih okoliščin. Mednje sodijo npr. naravne nesreče, stavke, oboroženi spopadi in podobno, na katere agencija ni mogla vplivati, se jim izogniti, ali jih preprečiti. Če agencija bistveno spremeni program med potovanjem, plača potrošnik, ki odstopi od pogodbe, samo stroške dejansko opravljenih storitev, agencija pa odgovarja potrošniku za povzročeno škodo zaradi delne neizpolnitve programa. Potrošnik ima pravico zahtevati od agencije povračilo kupnine za neizvedeni del programa ter povračilo nastale škode."

Nasveti ZPS kako ukrepati, ko gre kaj narobe ...

!    Na pomanjkljivosti na potovanju opozorite takoj
Vsako pomanjkljivost, ki jo opazite med potovanjem, čim prej sporočite predstavniku agencije; torej na kraju samem. Agencija vam mora že pred začetkom potovanja posredovati ime in priimek lokalnega predstavnika turistične agencije, njegovo telefonsko številko oziroma podatek, kam lahko naslovite reklamacijo. Če lokalnega predstavnika ni, morate dobiti vsaj telefonsko številko.

!    Zahtevajte zapisnik
Večina agencij kot pogoj za obravnavanje pritožbe po končanem potovanju zahteva zapisnik, iz katerega je razvidno, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče odpraviti na kraju samem. Če imate težave s pridobitvijo zapisnika, o tem nemudoma obvestite agencijo.

!    Shranite račune, fotografirajte pomanjkljivosti
Če ste imeli zaradi neustrezne izvedbe potovanja dodatne stroške, shranite vse račune. Fotografirajte pomanjkljivosti, kot so npr. neustrezna namestitev, oprema hotela, plaža. Kopije računov in fotografije priložite pritožbi.

!    Pritožbo morate vložiti najkasneje v 2 mesecih
Pazite na rok za vložitev pritožbe. Zakon namreč določa, da mora potrošnik poslati pritožbo organizatorju potovanja najkasneje v dveh mesecih po končanem potovanju.

!    Pritožite se posamično
Turistične agencije v splošnih pogojih opozarjajo, da ne bodo obravnavale »skupinskih« pritožb. Svetujemo, da napišete samostojno pritožbo, kot dokaz pa lahko priložite skupno izjavo potnikov. Poleg zahteve za znižanje cene ali za vračilo vplačanega zneska lahko zahtevate tudi povrnitev morebitne škode. Ko agencija ne izpolni tistega, kar obljublja v svoji ponudbi (v katalogih, prospektih …), ali pa krši zakon, lahko o tem obvestite tudi Tržni inšpektorat RS. Pri oceni zahtevka za znižanje kupnine zaradi pomanjkljive izvedbe turističnega aranžmaja vam je lahko v pomoč t. i. Frankfurtska tabela, ki je objavljena tudi na spletnem mestu www.zps.si.

 

Vir: www.zps.si

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Novo zvočno interaktivno doživetje Maribora

maribor_vodenje.jpg
sreda, 18. september 2019

Lutkovno gledališče Maribor v sodelovanju s CONA zavodom za procesiranje sodobne umetnosti predstavlja večmedijski performans oz. zvočni sprehod, ki so ga poimenovali Potepini. Program je na voljo tudi v angleškem in nemškem jeziku in je odlična kulturna popestritev v mestu.

Pot med krošnjami Pohorje na Rogli kmalu odprta za obiskovalce

pot med krošnjami
ponedeljek, 16. september 2019

Pot med krošnjami Pohorje, ki se odpira 20. septembra, je prvi inovativen primer doživljajske ponudbe v Sloveniji, ki združuje pridobivanje novih izkušenj, izobraževanje, okoljsko osveščanje in zabavo za vse ciljne skupine in generacije. Projekt je eden izmed treh finalistov Snovalca 2019.

Posebno vrtinčenje v Atlantisu

Wellness Atlantis
četrtek, 5. september 2019

V nedeljo, 8. septembra 2019 prihaja v Deželo savn Stefano Gec z ekipo mojstrov Aufguss Trs.

V ZOO Ljubljana so obnovili bazen za morske leve

morski lev ZOO
sreda, 4. september 2019

Dolgoletna prebivalca Živalskega vrta Ljubljana, morska leva Kalle in Jip, sta konec avgusta ponovno zaplavala v obnovljenem bazenu.

Zaradi blejskega strateškega foruma bo v začetku naslednjega tedna ponekod občasno oviran promet

bled_otok.jpg
petek, 30. avgust 2019

Med 2. in 3. septembrom 2019 bo na Bledu potekal 14. Strateški forum Bled, mednarodno srečanje predstavnikov več držav članic in nečlanic Evropske
unije, zaradi česar bo ponekod na Gorenjskem občasno povečan promet.

STO in Zlati boben s tekmovanjem za najbolj kreativni plakat

voda_330633.jpg
torek, 27. avgust 2019

Slovenska turistična organizacija (STO) in Zlati boben vabita kreativce, mlajše od 30 let iz 57 držav, da sodelujejo v tekmovanju za najbolj kreativni plakat na temo Slovenija, dežela čistih in zdravih voda.

Prenovljena stran destinacije Kočevsko

kocevsko
sreda, 21. avgust 2019

Zavod Kočevsko je lansiral prenovljeno spletno stran destinacije Kočevsko: »Divje. A prijazno«, na kateri je vsem obiskovalcem na voljo množica informacij o ponudbi destinacije.

Učna pot po Veliki planini

velika_planina.jpg
petek, 16. avgust 2019

Na Veliki planini so predstavili učno pot imenovano Po stopinjah pastirjev. Krožna učna pot je sestavljena iz 11-ih tabel, kjer vsaka predstavlja eno od znamenitosti ali posebnosti Velike planine. Table so razporejene po celotnem območju Velike planine v krožni poti, za obisk celotne poti pa obiskovalec potrebuje približno 2 uri in 15 minut.

Tik ob blejskem jezeru odprl vrata Bled Rose hotel

BledRose
sreda, 14. avgust 2019

Nekdanji propadajoči blejski hotel Jelovica tik ob blejskem jezeru je pred kratkim zaživel v novi podobi kot Bled Rose hotel. Gre za novo kakovostno nastanitveno pridobitev Bleda.

Varneje v gore poleti

na_lepse_gore.jpg
torek, 13. avgust 2019

Slovenski alpski svet je zahteven in zahteva odlično pripravljenega posameznika z izkušnjami in znanjem uporabe opreme. Zato je Planinska zveza Slovenije v sodelovanju z Gorsko reševalno zvezo Slovenije pripravila dvojezično zgibanko z napotki za varnejši obisk gora poleti.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije