Koristne informacije

Nazaj na rubriko Koristne informacije
turisticni_aranzmaji_tezave_potrosnikov2.jpg

Turistični aranžmaji skozi težave potrošnikov – dobro je vedeti več!

Datum: ponedeljek, 2. junij, 2014

Marsikdo odhaja na počitnice preko turističnih agencij, zato so na ZPS tokrat zbrali nekaj ključnih informacij o pravicah potrošnikov, kar preko konkretnih vprašanj potrošnikov, članov ZPS.

Ne spreglejte tudi nasvetov o tem, kako je treba ukrepati, če gre pri turističnem aranžmaju kaj narobe. Pravilno in pravočasno ukrepanje je namreč bistvenega pomena, da bo lahko reklamacija ugodno rešena.

Zvišanje cene aranžmaja

"Decembra 2013 sem pri turistični agenciji zase in za moža kupila novoletno darilo - vikend paket v Istanbulu. Teden dni pred odhodom me je turistična agencija obvestila, da je morala zaradi spremembe lokalnega ponudnika in posledično večjih stroškov zvišati ceno paketa s 350 na 395 evrov po osebi. Zaradi praznikov v agenciji nisem dobila sogovornika, zato sva se z možem odločila, da bova kljub vsemu doplačala in odšla na potovanje. V Istanbulu sva v pogovoru z drugim parom izvedela, da onadva nista pristala na doplačilo, saj takšna zahteva le nekaj dni pred odhodom ni dovoljena. Je to res?"

ZPS: "Da, to je res. Če je do odhoda manj kot 20 dni, agencija v nobenem primeru ne sme povišati cene. Če pa je do odhoda ostalo več kot 20 dni, se lahko cena poviša le, če so se spremenile tarife prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, ali pa menjalni ali valutni tečaj. Možnost zvišanja cene potovanja mora biti predvidena že v potrdilu o potovanju." 

 Sprememba namestitve    

"Septembra 2013 smo prek turistične agencije rezervirali in v celoti plačali smučarski paket v kraju San Marino di Castrozza v Dolomitih, ki je vseboval tedenski najem trisobnega apartmaja v apartmajskem naselju s štirimi zvezdicami, smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Šest dni pred odhodom nas je turistična agencija obvestila, da rezervirani apartma ni na voljo, ponudili pa so nam sobe v hotelu s tremi zvezdicami v istem kraju. Ponujena namestitev nam ni ustrezala, saj bi družina prebivala ločeno v dveh sobah (prej smo imeli rezerviran apartma), poleg tega so bile nadomestne sobe na voljo v hotelu nižje kakovosti (tri zvezdice).  Ponujeno namestitev smo zavrnili ter pričakovali, da bo agencija poiskala ustrezno namestitev. To se ni zgodilo, sami pa smo po dolgem in mučnem iskanju v sosednem kraju le našli primeren apartma, sicer za eno kategorijo nižje kvalitete, vendar smo kot družina lahko vsaj bivali skupaj. Apartma smo dobili v času počitnic, zato so bile cene bistveno višje. Od storitev, rezerviranih pri turistični agenciji, smo tako uporabili le smučarske vozovnice ter smučarsko šolo za otroke. Od agencije smo zahtevali povračilo razlike v ceni med prvotno rezerviranim apartmajem ter primerljivim apartmajem, ki smo ga morali najeti sami v zadnjem trenutku. Agencija je plačilo razlike 493 evrov zavrnila. Je ravnala prav?"

ZPS: "Agencija ni ravnala prav. Agencija sme spremeniti dogovorjeno namestitev, vendar pa mora biti nova v dogovorjenem kraju in v objektu enake ali višje kategorije, kot je bilo dogovorjeno s pogodbo. Stroški zaradi namestitve v objektu višje kategorije bremenijo agencijo. Agencija v opisanem primeru potrošnikom ni zagotovila ustrezne nadomestne namestitve (ponudila je sicer namestitev v istem kraju, vendar ne v objektu iste kategorije), zato lahko potrošniki od agencije zahtevajo povračilo škode."

Sprememba programa

"Od nekdaj sem želel doživeti puščavo, zato sva se z ženo odločila za aranžma, ki je ponujal dvodnevni safari in pet dni počitnic v hotelu na Djerbi v Tuniziji. S hotelsko namestitvijo ni bilo težav, hrana ni bila ravno odlična, vendar zadovoljiva, zapletlo pa se je pri safariju. Popoldne pred dnevom odhoda naju je na recepciji čakalo obvestilo, da nama agencija namesto dvodnevnega safarija ponuja poldnevni izlet po otoku in obisk krokodilje farme. Razloga za spremembo nama niso pojasnili. Seveda se s ponujenima nadomestnima izletoma nisva strinjala, kar sva agenciji tudi sporočila. Ta nama je ponudila 5-odstotni popust pri novem aranžmaju. Razočarana sva morala v Tuniziji na svoje stroške organizirati druge dejavnosti. Zanima naju, ali lahko agencija spremeni program in kakšne so najine pravice?"

ZPS: "Agencija po sklenitvi pogodbe ne sme spremeniti programa potovanja. Zakon izjemoma dovoljuje spremembo zaradi izrednih okoliščin. Mednje sodijo npr. naravne nesreče, stavke, oboroženi spopadi in podobno, na katere agencija ni mogla vplivati, se jim izogniti, ali jih preprečiti. Če agencija bistveno spremeni program med potovanjem, plača potrošnik, ki odstopi od pogodbe, samo stroške dejansko opravljenih storitev, agencija pa odgovarja potrošniku za povzročeno škodo zaradi delne neizpolnitve programa. Potrošnik ima pravico zahtevati od agencije povračilo kupnine za neizvedeni del programa ter povračilo nastale škode."

Nasveti ZPS kako ukrepati, ko gre kaj narobe ...

!    Na pomanjkljivosti na potovanju opozorite takoj
Vsako pomanjkljivost, ki jo opazite med potovanjem, čim prej sporočite predstavniku agencije; torej na kraju samem. Agencija vam mora že pred začetkom potovanja posredovati ime in priimek lokalnega predstavnika turistične agencije, njegovo telefonsko številko oziroma podatek, kam lahko naslovite reklamacijo. Če lokalnega predstavnika ni, morate dobiti vsaj telefonsko številko.

!    Zahtevajte zapisnik
Večina agencij kot pogoj za obravnavanje pritožbe po končanem potovanju zahteva zapisnik, iz katerega je razvidno, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče odpraviti na kraju samem. Če imate težave s pridobitvijo zapisnika, o tem nemudoma obvestite agencijo.

!    Shranite račune, fotografirajte pomanjkljivosti
Če ste imeli zaradi neustrezne izvedbe potovanja dodatne stroške, shranite vse račune. Fotografirajte pomanjkljivosti, kot so npr. neustrezna namestitev, oprema hotela, plaža. Kopije računov in fotografije priložite pritožbi.

!    Pritožbo morate vložiti najkasneje v 2 mesecih
Pazite na rok za vložitev pritožbe. Zakon namreč določa, da mora potrošnik poslati pritožbo organizatorju potovanja najkasneje v dveh mesecih po končanem potovanju.

!    Pritožite se posamično
Turistične agencije v splošnih pogojih opozarjajo, da ne bodo obravnavale »skupinskih« pritožb. Svetujemo, da napišete samostojno pritožbo, kot dokaz pa lahko priložite skupno izjavo potnikov. Poleg zahteve za znižanje cene ali za vračilo vplačanega zneska lahko zahtevate tudi povrnitev morebitne škode. Ko agencija ne izpolni tistega, kar obljublja v svoji ponudbi (v katalogih, prospektih …), ali pa krši zakon, lahko o tem obvestite tudi Tržni inšpektorat RS. Pri oceni zahtevka za znižanje kupnine zaradi pomanjkljive izvedbe turističnega aranžmaja vam je lahko v pomoč t. i. Frankfurtska tabela, ki je objavljena tudi na spletnem mestu www.zps.si.

 

Vir: www.zps.si

Nazaj na rubriko Koristne informacije

Najnovejše v tej rubriki

Že 200.000 sledilcev na družbenem omrežju Instagram @feelslovenia

feel_309835.jpg
petek, 29. maj 2020

Instagram profil @feelslovenia, ki je bil kreiran v letu 2012je v maju 2020 presegel zavidljivo mejo: sledi nam že več kot 200.000 uporabnikov. 

Teden restavracij bo v juniju

kulinarika.jpeg
torek, 26. maj 2020

Pomladni teden restavracij se je zaradi pandemije z marca prestavil na junij. Med 12. in 21. junijem bo v restavracijah po vsej Sloveniji ponovno potekal pomladni Teden restavracij, eden najbolj množično obiskanih gurmanskih dogodkov v Sloveniji. Slovenska turistična organizacija (STO) k temu pomembnemu gastronomskemu dogodku pristopa na področju promocijskih aktivnosti.

Air France bo junija ponovno letel iz Ljubljane

letalo.jpg
petek, 22. maj 2020

Letalska družba Air France z zadnjim tednom junija načrtuje ponovno vzpostavitev letov z ljubljanskega letališča. V Pariz bo z Letališča Jožeta Pučnika dvakrat na teden letelo letalo Embraer 190. Pri Air France varnost potnikov in letalskega osebja postavljajo na prvo mesto, zato bodo zanjo poskrbeli s sprejetimi strogimi zaščitnimi ukrepi.

Trio kraških znamenitosti z novimi ugodnostmi za obiskovalce

skocjanske_jame.jpg
sreda, 20. maj 2020

Turistični ponudniki s kraškega območja; Kobilarna Lipica, Park Škocjanske jame in Park vojaške zgodovine bodo svoje sodelovanje pod blagovno znamko Trio kraških znamenitosti v kriznem obdobju še nadgradili.

Nihalka na Veliko planino začne obratovati danes

velika_planina.jpg
petek, 15. maj 2020

15. maja bo ponovno začela obratovati nihalka na Veliko planino. Tega dne bodo obiskovalci deležni posebne ugodnosti.

ZOO Ljubljana je ponovno odprt

morski lev ZOO
torek, 28. april 2020

ZOO Ljubljana je včeraj ponovno odprl svoja vrata med 9. in 19. uro. Zaposleni in živali se veselijo obiskovalcev, ki se boste lahko prvič srečali z letošnjimi mladiči. Ogled so prilagodili tako, da bo varen tako za obiskovalce, kot tudi za zaposlene in živali. Zaradi državnega odloka, ki omejuje potovanja v druge občine, ga bodo sprva lahko obiskali le občani Mestne občine Ljubljana, vendar le na zunanjih površinah.

Odpoved Slovenske turistične borze 2020

siw_kg.jpg
ponedeljek, 6. april 2020

Glede na trenutno situacijo v svetu in v Evropi je izvedba letošnje Slovenske turistične borze – SIW 2020, ki je bila načrtovana v terminu od 14. do 16. maj 2020, odpovedana.

V predprodaji cenejše vozovnice za nihalko na Veliko planino

velika_planina.jpg
ponedeljek, 30. marec 2020

Še nekaj mesecev nas loči do poletne sezone, ko bo planina ponovno zaživela. V družbi Velika planina, d. o. o. so se odločili, da vsem obiskovalcem Velike planine ponudijo možnost nakupa povratnih vozovnic po ugodnejši ceni. Cena vozovnice v preprodaji je le 10 EUR.

Novo družinsko doživetje: Smaragdna dogodivščina ob Ajdovskem zidu

druzina.jpg
četrtek, 26. marec 2020

Med Vrhniko in Logatcem, kjer se proti Zaplani vije najdaljši rimski spomenik v Sloveniji, Ajdovski zid, je Zavod Škrateljc ustvaril novo družinsko doživetje: Smaragdno dogodivščino ob Ajdovskem zidu.

Koncerti s kavča #ostanitedoma #ostanitezdravi

note
ponedeljek, 23. marec 2020

Nna pobudo Turizma Kranjska Gora prihajajo ekskluzivni večeri: “Koncerti s kavča”. Vsak ponedeljek, sredo in petek zvečer, vas ob 20.15 čakajo unikatni koncerti odličnih slovenskih glasbenikov in glasbenic, ki bodo iz svojega doma v vaše domove prinesli drugačne, a toliko bolj posebne koncerte!

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije