Naj wellness

Nazaj na rubriko Naj wellness
Exercises_with_a_physiotherapist.jpg

Naredite nekaj dobrega za vašo hrbtenico

Datum: petek, 20. februar, 2015

Način življenja se je v zadnjih dvajsetih letih bistveno spremenil. Z velikim napredkom na področju informacijske tehnologije posveča človek vso svojo pozornost in čas intelektualni rasti. Posledično pa drvi v pomanjkanje gibanja.

  • Z dvigalom pridemo povsod,
  • Gibamo se le med avtom, hišo in službo,
  • Kupujemo preko interneta,
  • Na pošto in banko skoraj da ne gremo več,
  • Otroke vozimo v šolo in nazaj.

Sistematična okrnitev telesne aktivnosti

Sedimo povsod kjer je le mogoče, vendar naše telo ni narejeno za sedenje in zato se naše telo kmalu odzove z bolečinami v vratu ali križu.

Sedenje oz. »ne«gibanje,  nas pravzaprav resno ogroža, zato je potrebno vedeti:

  • človek zdrži pravilno sedeti samo 20-30 minut, pri daljšem sedenju se preobremenjujejo vezi, mišice in medvretenčne ploščice,
  • za sedenje porabijo mišice samo 1 kalorijo na minuto ,
  • med sedenjem pade koncentracija encimov odgovornih za razgradnjo maščob za 90%,
  • sedeč življenjski slog poveča tveganje srčnega infarkta za 54%,
  • kadar presedimo večino dneva se povsem porušijo gibalni vzorci stabilizacije hrbtenice, mišice so močno preobremenjene in bolijo.

5 osnovnih načel zdravega (ne)gibanja

Visoko starost je možno doživeti tudi brez večjih bolečin v vratu ali križu, v kolikor se upošteva naravno delovanje telesa. Večino bolečin v vratu in križu je namreč možno preprečiti, če se upošteva 5 osnovnih načel zdravega (ne)gibanja:

  1. pravilno sedenje v službi in doma, 
  2. nobeno sedenje ni zdravo, zato je potrebno delati premore po 20-30 minutah sedenja,
  3. s posebnimi vajami lahko popravite napačne gibalne vzorce, ki povzročajo bolečino v vratu ali križu,
  4. popraviti je potrebno ergonomske nepravilnosti vašega delovnega mesta,
  5. odsvetujemo pitje sladkanih pijač, namesto tega je potrebno poskrbeti  za zadosten vnos tekočin ter zdrave kvalitetne hrane z vitamini, fitonutrienti, antioksidanti in minerali.

 

Vir: www.terme-olimia.com

Nazaj na rubriko Naj wellness

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije