Skok v tujino

Nazaj na rubriko Skok v tujino

Kako ravnati, da čas dopusta zaradi prometne nesreče ne bo čas (še večjih) nevšečnosti

Datum: sreda, 1. avgust, 2012

Nemčija ne predstavlja za Slovence samo pogoste poslovne destinacije, temveč tudi čedalje bolj priljubljeno turistično lokacijo za preživljanje aktivnega dopusta. Zaradi svoje bližine se velikokrat v Nemčijo odpravimo z avtomobilom, zato možnosti prometne nesreče ne gre povsem izključiti. Kako ravnati v primeru prometne nesreče, kako oceniti škodo in do česa ste upravičeni kot udeleženec v nesreči pa si preberite v nadaljevanju članka.

V primeru nesreče na območju Zvezne republike Nemčije je nemško pravo podlaga za opredeljevanje (so)krivde in višine odškodnine. Četudi obstaja na podlagi evropskih določil možnost, da lahko oškodovanec uveljavlja odškodninske terjatve doma, se zavarovalnice pri izplačilih držijo prava kraja nesreče, kar pomeni, da je kljub možnosti uveljavljanja odškodnine doma v številnih primerih smiselno in po navadi hitreje, odškodnino uveljavljati direktno pri nemški zavarovalnici povzročitelja, po možnosti preko licenziranega odvetnika, svetuje slovenski odvetnik v Nemčiji Pavel Orešnik.

Nemški cenilec naj opravi oceno stroškov

V primeru škode na vozilu je lastnik upravičen, da sam pooblasti izvedenca, ki oceni višino škode in mu ni potrebno pridobiti soglasja zavarovalnice povzročitelja oz. čakati na njihovega cenilca. Razlike v oceni škode pri različnih cenilcih so namreč opazne. Stroške cenilca nosi povzročitelj oz. njegova zavarovalnica. Le v primeru, da je škoda očitno manjša od 700,00 €, zavarovalnica stroškov cenilca ne krije.

Kaj morate vedeti v primeru prometne nesreče:

  • Odškodnino je hitreje uveljavljati direktno pri nemški zavarovalnici povzročitelja
  • Pooblastite izvedenca za oceno škode (stroške cenilca nosi zavarovalnica povzročitelja)
  • Na voljo imate dva načina obračuna škode: na podlagi računa po popravilu ali na podlagi ocene cenilca
  • Načeloma se povrne tudi zmanjšana vrednost vozila
  • Oškodovanec naj z zavarovalnico povzročitelja nikakor ne sklepa dogovorov o izbiri serviserja ali izvedenca, kar pa skušajo zavarovalnice doseči s takojšnjim telefonskim kontaktom do oškodovanca
  • V primeru nezmožnosti nadaljevanja vožnje vam povzročitelj krije stroške prevoza in najema vozila
  •  Povzročitelj krije tudi odvetniške stroške oškodovanca
  •  Zavarovalnice pogostokrat neupravičeno klestijo dele odškodnine, zato je priporočljivo najeti odvetnika (to še posebej velja v primeru poškodb)
  •  V primeru nesreče zberite čim več podatkov in se ne nanašajte le na policijo
Oškodovanec ima različne možnosti obračuna škode. Ali na konkretni podlagi računa po popravilu (kljub temu se v primeru popravila svetuje k predhodni cenitvi škode kot dokaz stanja vozila pred popravilom in s ciljem cenitve pomanjšanja vrednosti vozila), ali pa abstraktno na podlagi ocene cenilca. V tem primeru se krijejo le neto-stroški, DDV se plača le na podlagi izstavljenega računa. To pomeni, da lahko oškodovanec načeloma (če vozilo ni uničeno v takem obsegu, da je popravilo neekonomično) od zavarovalnice terja neto-znesek, ki je potreben za popravilo, z njim pa lahko stori kar želi; vozilo sam popravi ali pa ga naprej uporablja nepopravljenega (izpravnost vozila seveda predpostavljena). Tu pa je lahko sporno, ali lahko oškodovanec fiktivno obračuna stroške po ponavadi višji nemški tarifi ali pa se mora zadovoljiti z nižjimi stroški dela v Sloveniji (slednje velja le pri kratkoročnem obisku v Nemčiji z namenom takojšnje vrnitve v Slovenijo).

V primeru nezmožnosti nadaljnje vožnje vam mora povzročitelj kriti stroške najema novega vozila

Če je vozilo neizpravno za nadaljevanje vožnje, krije povzročitelj stroške prevoza poškodovanega vozila, poleg tega pa predvsem tudi stroške najema vozila za potreben čas do popravila ali nakupa nadomestnega avtomobila, in sicer ne glede na to ali je avto rabljen službeno ali zasebno. Pri najemu pa je seveda treba biti pozoren na višino takse, tako da je priporočljivo, primerjati cene različnih ponudnikov in se ne zanašati na npr. priporočilo serviserja, ki odpelje poškodovano vozilo in v najem ponuja svoja vozila. Brez najema nadomestnega vozila pa oškodovancu, za potreben čas do popravila oz. nakupa nadomestnega vozila, pripada odškodnina za neuporabnost avtomobila, ki je odvisna od modela in starosti in je lahko visoka od 23,00 do 175,00 € na dan.

Upoštevajte načelo gospodarnosti

Pri višini odškodnine in tako tudi pri odločitvi o kraju in načinu popravila ter o najemu nadomestnega vozila velja načelo gospodarnosti, kar pomeni, da oškodovanec ne sme po nepotrebnem kopičiti stroškov, ki jih zlahka prepreči. Tako lahko npr. povzročitelj plačilo nesorazmernih stroškov odkloni, če je prevoz poškodovanega vozila nesorazmerno visok v primerjavi s takojšnjim popravilom v Nemčiji.

Povzročiteljeva zavarovalnica krije odvetnike stroške, zato izkoristite to možnost

cms_object_id_40437

Nenazadnje nosi povzročitelj tudi odvetniške stroške oškodovanca po nemški tarifi, ki nastanejo v skopu uveljavljanja škode, tako da je glede na posebnosti nemškega prava smiselno predati uveljavljanje odškodnine odvetniku, četudi se zdi zadeva povsem jasna, ker ravno v takih primerih zavarovalnice velikokrat neupravičeno odbijajo dele odškodnine. V primeru telesnih poškodb je pomoč odvetnika še toliko bolj nujna. Oškodovancu tako pripadajo različni nadomestki, od nadomestila izgube dohodka do plačila za bolečine in nenazadnje zaradi izgube delovne sile v gospodinjstvu, ki se lahko obračuna na podlagi konkretne potrebe in nastalih potrebnih stroškov, ali pa tudi brez dokaza nastalih stroškov.

Ne zanašajte se le na policijo in sami zberite čim več podatkov s kraja nesreče

Na samem kraju nesreče je nujno potrebno zbrati čim več podatkov od udeležencev in prič dogodka. Poleg tega je za lažje dokazovanje nujno potrebno narediti čim več fotografij nespremenjenega kraja nesreče in se tu ne zanašati na dokumentacijo policije, ki v lažjih dogodkih ponavadi ne zbira obsežnega gradiva in tudi ne fotografira kraja nesreče. Nemško prometno odškodninsko pravo je oškodovancu sorazmerno naklonjeno. Drugo vprašanje je, koliko od upravičenih terjatev povzročiteljeva zavarovalnica dejansko krije ali skuša neupravičeno oklestiti, kar pa se s pravilnim pristopom lahko prepreči.

 

Avtor: Pavel Orešnik

Nazaj na rubriko Skok v tujino

Najnovejše v tej rubriki

Aeroflot ponovno z ljubljanskega letališča v Moskvo

Letalo
sreda, 17. februar 2021

Po skoraj letu dni premora letenja zaradi epidemije covid-19 se na ljubljansko letališče vrača ruski prevoznik Aeroflot. V Moskvo bo sprva letel enkrat tedensko, če bodo razmere to omogočale, pa napoveduje dodajanje frekvenc v poletnem voznem redu.

Gradnja potniškega terminala na brniškem letališču se bliža koncu

Letalo
četrtek, 4. februar 2021

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana se zaključuje gradnja razširjenega potniškega terminala. 21 milijonov evrov vredna investicija teče skladno s terminskim planom. Do marca naj bi objekt dobil že končno podobo, sledila bodo testiranja in pridobivanje dovoljenj. Terminal bo tako nared sredi junija, prve potnike pa naj bi sprejel z julijem.

Mreža letalskih povezav zaradi epidemije močno okrnjena

Letalo
četrtek, 14. januar 2021

Z ljubljanskega letališča je trenutno mogoče neposredno poleteti v Frankfurt, Beograd in Istanbul. V zimskem voznem redu naj bi se vrnile še povezave v Pariz, London in Varšavo.

Kdaj in kam napovedani leti z Brnika

letalo.jpg
torek, 17. november 2020

Zaradi posledic epidemije virusa Covid-19 je letalski promet v Evropi in po svetu močno omejen. Datumi obnovitve letov in obseg letenja so v veliki meri odvisni od omejitev pri prehodih meja in drugih restriktivnih ukrepov v posameznih državah, pa tudi od okrevanja povpraševanja po letih.

V zimski sezoni z Brnika deset neposrednih letalskih povezav

Letalo
četrtek, 29. oktober 2020

Zaradi epidemije potniški letalski promet po Evropi že osmi mesec zapored beleži drastičen upad. Z Brnika bo v zimski sezoni po trenutnih napovedih deset letalskih povezav v devet evropskih držav ponujalo devet prevoznikov.

Osrednja turistična borza WTM letos na spletu

wtm_nagrade.jpg
torek, 27. oktober 2020

Ena največjih globalnih turističnih borz World Travel Market London bo v letošnjem letu potekala v virtualni obliki. Na voljo je še nekaj prostih mest za prijavo slovenskih turističnih ponudnikov.

Z Air France tudi pozimi vsak dan iz Ljubljane v francosko prestolnico

Letalo
petek, 2. oktober 2020

Pri Air France so pripravili zimski urnik letov, ki se lahko glede na negotove razmere v prihajajočih mesecih sicer še spremeni. Ljubljana ostaja dobro povezana s francosko prestolnico, saj bo letalski prevoznik tudi v začetku zimske sezone, od konca oktobra do januarja, obe glavni mesti povezoval enkrat dnevno.

Na ljubljanskem letališču kot osmi redni prevoznik nazaj easyJet

Letalo
ponedeljek, 3. avgust 2020

Po prekinitvi letenja zaradi epidemije virusa Covid-19 se je na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana po več kot štirih mesecih vrnil priljubljeni nizkostroškovnik easyJet. Pred kratkim je obnovil lete v Berlin, danes pa bo opravil prvi let na londonsko letališče Gatwick.

Zopet direktna železniška povezava med Prago, Bratislavo in Ljubljano

Vlak
sreda, 1. julij 2020

Po dolgih letih so Češka, Slovaška in Slovenija zopet direktno povezane z vlakom. Podjetje RegioJet v sodelovanju s Slovenskimi železnicami s 30. junijem začenja z redno linijo, katera povezuje Prago in Bratislavo z Ljubljano.

Z ljubljanskega letališča kmalu tudi v Madrid, Kijev in Tel Aviv

letalo.jpg
četrtek, 12. marec 2020

V poletnem voznem redu, ki bo v letalskem prometu v veljavo stopil 29. marca, se na ljubljanskem letališču obeta kar nekaj novosti. Obstoječim 12 rednim prevoznikom se bo pridružilo pet novih – British Airways z leti na londonski Heathrow, Finnair v Helsinke, Israir Airlines v Tel Aviv, Windrose v Kijev in Iberia v Madrid.

© 2010 Dobro jutro, Slovenija. Vse pravice pridržane.
Izdelava: Humane tehnologije